به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار رومشکان» حجتالاسلاموالمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبههای این هفته نمازجمعه خرمآباد، اظهار داشت: رهبری در مورد متن تفاهمنامه پیامی صادر نمودند که فرمودند مسئولان تلاش زیادی کردند البته رئیسجمهور آمریکا از سرِ شکست از انواع راهها استفاده کرد تا این تفاهمنامه امضا شود و بنده علیالاصول نظر دیگری داشتم ولی رئیسجمهور تعهد دادند حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت را پاسداری کنند که مشخص است رهبری مطالبات دیگری هم داشتند که با این تفاهمنامه متفاوت است.
وی افزود: ما باید این تفاهمنامه را به طور کامل ببینیم و اجازه درباره متن تفاهمنامه یک اجازه مشروط است و وظیفه ملت در این زمینه نظارت است و باتوجهبه بدعهدی دشمن، باید دقت کنیم که بندهای تفاهم عملیاتی شود و آسیبی به حقوق ملت وارد نشود.
امامجمعه خرمآباد تصریح کرد: دشمنی ما با استکبار پایانناپذیر است، لذا مذاکره برای دفع شر است و گزینه اصلی ما در برابر دشمن مذاکره نیست بلکه مذاکره یک فرصت است برای اینکه ملت بتواند حقوق خود را به دست آورد و ما انتقام خون امام شهید را میگیریم و پرونده شیطان بزرگ برای انتقام در نزد ملت ایران باز است.
شاهرخی عنوان کرد: در طول این مذاکرات مطالبهگری و نظارت لازم است ولی نه به شکل و شیوهای که بدزبانی و اهانت باشد و به شکلی که سبب تفرقه باشد، قابلقبول نیست، لذا نخبگان، خواص و عموم مردم حق دارند این موارد را مطالبه کنند، مطالبهای که بر اساس اخلاق باشد.
وی یادآور شد: در نظامی که بر پایه ولایت است، موضع و نظر امام و رهبر فصلالخطاب است البته آنچه میبینیم که نقض مکرر آتشبس در لبنان، بهخاطر اظهارت زیادهخواهان آمریکا و اطرافیانش است.
خطیب جمعه خرمآباد بیان کرد: ما دلبسته به موفقیت مذاکرات نیستیم و با همین متن توافقنامه پیش میرویم و وزیر امور خارجه آمریکا با تعدادی از کشورهای عربی جلسهای در بحرین داشتند و بیانیهای صادر کردند که اعلام کردند ما از این تفاهمنامه استقبال میکنیم ولی سلاح هستهای و موشکهای ایران را ضد صلح میدانیم و باید با نیروهای نیابتی ایران مقابله کرد، آزادی تنگه هرمز، خلع سلاح حزبالله را مطرح کردند که با این موارد چطور میتوان به آنها اعتماد کرد لذا ما اعتمادی به آمریکا و همدستانش نداریم.
شاهرخی با بیان اینکه اعتماد ما به نصرت الهی، نیروهای مسلح و رهبری است، گفت: ملت ایران سرافراز به راه خود ادامه میدهد.
وی با اشاره به سالروز اسرا و مفقودین، افزود: دیدیم اسرای کربلا و هم اسرای ایران نظام ما چگونه باشوکت و باعزت در تاریخ درخشیدند و از کسانی که این فجایع را به وجود آوردند در تاریخ بهعنوان ضد حقوق بشر یاد میشود.
امامجمعه خرمآباد با اشاره به سالروز ترور امام شهید، عنوان کرد: خداوند امام شهید را برای این ملت نگه داشت تا سالها مدبرانه و شجاعانه رهبری کرد و عزت و شوکت را برای ایران مقدر ساخت.
وی با اشاره به مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: دولت و ملت باید برای این آسیب خانمانسوز اعتیاد همکاری کنند البته دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر وظیفه مهمی دارد که در این استان باید این دبیرخانه را یاری کرد و باهمت و کار مضاعف، به وظیفه خود عمل کند.
انتهای خبر/














