• امروز : شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Saturday - 27 June - 2026

جنگل‌های لرستان با کاشت نهال احیا می‌شوند

  • کد خبر : 21186
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۵ - ۱۹:۵۲
جنگل‌های لرستان با کاشت نهال احیا می‌شوند

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: باتوجه‌به اینکه راه نجات و احیای جنگل‌ها، کاشت نهال است، لذا این اقدام در لرستان باقدرت در حال انجام است.

احسان سهرابی با اشاره به کاشت نهال در راستای توسعه فضاهای سبز و احیای جنگل‌ها، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر طرح مردمی کاشت نهال در دستور کار قرار گرفت که تولید و کاشت نهال نقش مهمی در احیای جنگل‌ها دارد، به همین خاطر هر ساله، نهال‌های تولیدی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و برخی از دستگاه‌ها کاشته می‌شود.

وی افزود: سهم لرستان در طرح تولید و کاشت، ۳۰ میلیون نهال بوده که قرار است طی چهار سال کاشته شود و امسال آخرین سال اجرای طرح است و امسال بیش از ۱۰ میلیون نهال در نهالستان‌های لرستان تولید و کاشته شود که در پی اجرای این طرح، بزرگ‌ترین نهالستان غرب کشور در لرستان ایجاد می‌شود.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: اجرای این طرح جان دوباره‌ای را به جنگل‌ها داد و تلاش می‌شود تا فصل پاییز بتوانیم بخشی از نهال‌ها را در مناطقی که چاله‌کنی شده است، بکاریم و شاهد توسعه فضاهای سبز باشیم البته درصد بالایی از نهال‌های تولیدی تاکنون کاشته شده است.

سهرابی بیان کرد: تلاش شده تا در مناسبت‌های مختلف با استفاده از پویش‌هایی بتوانیم کاشت نهال را انجام دهیم که این کار در لرستان در دستور کار قرار گرفته است ولی همکاری بیشتر دستگاه‌ها نقش مهمی در موفقیت اجرای این طرح دارد.

وی یادآور شد: برخی از شهرستان‌های استان فاقد نهالستان هستند که برنامه‌ریزی شده تا با همکاری متولیان هر شهرستان بتوانیم این نهالستان‌ها را راه‌اندازی کنیم که در حال حاضر فقط چهار شهرستان‌ دارای نهالستان هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://diyareroomeshkan.ir/?p=21186
  • منبع : سفیر افلاک

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.